Popular Posts

Friday, October 22, 2010

..diam itu membunuh..

kembali menulis blog..

   Maafkan lah aku..
     Klu aku ada melakukan apa2..
kesalahan..
       dari bicara...
             dari jenaka..
Dan sesungguhnya aku hanyalah insan biasa..
                            yang hanya mampu melihat dari mata..

serta tidak menggunakan mata hati ku untuk melihat yg terbaik dari diri kalian..
  maafkan lah aku dari sudut itu......

Kepada sesiapa yg terasa hati dgn saya..
maafkanlah kesilapan saya..
sesungguhnya..saya hanya lah insan yg lemah dan bnyk sgt2..dosa..










Thursday, October 21, 2010

nasyid..sayu dan tanda tanya...

Setelah lama aku tak menulis..
kisah kembali ku singkap..ececeh..jiwanx..hahaha..

  Hari ni..ada pesembahan nasyid kat USM..
ada Fitri Haris.. Far-east.. and group apa ntah..tak igt nama dia.. =P..


  Banyak mesej2 disampaikan.,.dan salah satunya.. lafaz Sakinah kowt...daripda Far-east.. pasal kesanggupan seorg ayah menyerahkan anaknya kepada seorg lelaki lain..Ya Allah.. seb baik time lagu tu berkumandang.. suasana gelap..aku tak sangka aku nangis...

   Kenapa aku nangis? Aku sendiri pon tak tahu...tapi yg aku agak pasti...detik itu akan aku lalui..dan aku akan tinggalkan ABAH... Seorg bapa yg aku sayangi... dan akan menghormati owg lain...yg lebih berhak ..Iaitu,..bakal suamiku.. Allah............ sesungguhnya dia seorg abah yg baik...dan setiap ubannya.. memberi seribu satu makna kepada diriku...


     Sayu..sedih..homesick...perasaan mmg bercampur baur... rasa nak blk..saket kepala..berat hati..rasa mati dah dekat...suma ada..Allah...mmg takleh hidup klu terlalu memikirkan sesuatu dengan begitu dalam...=(..



      Tanda tanya mulai timbul selepas nasyid tadi...ermm..biarlah ia menjadi satu.. tanda tanya.....




 

Wednesday, October 20, 2010

aku,famili..umah dan...

Ni pintu nak ke bilik maka...kalu nak men sorok2 kat bilik ni best ar..katil dia besarr punya~~lalalala
saya nampak uban di rambutnya..dan saya takut kehilangannya~

Tuesday, October 19, 2010

Life in usm~


sayang kawan2..seperti sayangkan diri sendiri~

saya sgt rindu dia..walaupon dia takla slalu jauh dri saya..~='(

Ni la farah yg kuat beletiaq tu..sapa yg tak kenal..sila2 la kenal2 ekh~ =P

wif Meklong yg ngokngek...sowi~lalala..

Sunday, October 17, 2010

Thursday, October 14, 2010

...AKU, KAMU dan DIA...

Angin kat usm ni...kadang2 sedap..kadang2 tak..hahaha..tapi sama nek ja klu aku nak tidoq..hahahaha~

             Sambil mendengar lagu jiwang..ku tulis post baru...


           AKU mula merasakan..hidup AKU sgt2 bermakna sejak ada KAMU...tapi DIA?? Takleh dilupakan...

AKU mula rasa seronok bila ada KAMU...tapi DIA juga perlukan perhatian dari ku..

                       AKU mula rasa sgt dihargai..ketika KAMU cuba memujukku,..tetapi..DIA sgt menghargai AKU..

           AKU mula rasa telah jatuh cinta dgn KAMU..Tapi cinta DIA yg harus AKU kejar dahulu...

Dan..

                 Apabila AKU mula terbuai dgn mimpi ni....baru AKU thu..kedua2 nya harus AKU miliki..cuma AKU akan cuba mendahulukan DIA dari KAMU...kerana cinta dari DIA lah yg akan menyatukan AKU..dan...KAMU... Amin Ya Rabbal Alamin..  =)

Monday, October 11, 2010

Menghitung dosa-dosa dulu,kini dan akan datang...

  Bila aku kembali menyelak.. satu persatu helaian diari ketika zaman kanak-kanak ketika pulang beraya dulu..aku ketawa sendirian...menilai dan merenung..setiap gelaran yg pernah aku berikan kepada setiap insan yg bernama lelaki yg pernah aku sukai dulu.. hahahaha....
  
   Tetapi..setelah semakin hari..semakin meningkat dewasa..setiap insan pasti berubah..ketika dalam usia sebegini..harapan mencari dan mengejar cinta hanya lah atas satu tujuan iaitu..demi sebuah perkahwinan..impian setiap wanita ataupon aku fikirkan hanya segelintir lelaki yg benar2 memikirkan soal hidupnya...

    Bercakap mengenai jodoh..kapel or sumting like that..aku antara golongan yg kurang mengambil berat soal ini.. penah satu ketika kepala ku ini menjadi tempat sekeh mak aku..kerana..menurut mak...zaman sekarang dah xde da masa untuk mencari jodoh dgn mengharapkan ibubapa..
    
    Traila cri cinta sendiri..masalahnya..aku sendiri tidak tahu apakah yg mungkin terjadi..disebabkan sikap inilah..pelbagai masalah timbul..antaranya..hancurnya hati2 manusia yg sebenarnya..aku sendiri tidak layak berbuat begitu..

  Cuba fikir hal2 yg akan terjadi..pernah juga aku tak juga putus asa memancing perhatian ibuku..bertanyakan..adakah percintaan jarak jauh itu akan bekekalan..dan skali lagi kepala aku menjadi mangsa...hahaha..ibuku tenang berkata..

       'Walaupun dekat..tapi kalau pasangan itu thu batas2 agama..insya-Allah..akn terjaga'.. Oh tidak..aku tak sggup menghadapi nya..
 
   Apakah ini suma berpunca dari diriku?Ya Allah..sesungguhnya azabMu adalah satu2nya perkara yg mengganggu fikiran ku........dan percayalah duhai hati..

   Setiap yg hidup..pasti akan mati dan setiap yg pernah hidup itu..pasti punya destinasi dan moga2...aku tergolong dlm golongan yg punya destinasi yg benar2 pasti iaitu menghadapi detik MATI~

    

...Bingkisan sekeping hati seorg anak..

Mandi.Merupakan satu2nya kenangan..memori atau aku kira,kesakitan yg benar2 membuatkan aku rindu soal itu.Soal rumah.Soal mak.Soal abah.Soal abg.Soal akak..dan aku kira soal seorg yg cukup aku suka leteri iaitu adik aku serta maybe kucing yg aku kira cukup 'bahagia' apabila melihat kelibat aku ketika di rumah.. hahahahaha~
       
  Mandi?? Mengapa aku jadikan ini sebagai tajuk atau pun perkara yg mengingat kan aku soal famili aku..hahahaha...


 'Abah! Na tak mandi lagi!...
      'Abah.. Bibi tak mandi lagi!
'Abah!..Pela tak mandi lagi!..


Ungkapan ini merupakan lafaz keramat untuk kami adik bradik mengenakan antara satu sama lain..serta aku kira..abah aku tak pernah tidak adil dlm menilai.. sapa yg melakukan kesalahan pasti akan terima balasan..


   hahaha...dan tentulah aku merupakan 'penjenayah'..yg plg disyaki.. dlm melakukan kesalahan kerna aku thu..dan sedar ..susah sungguh nak gi mandi..hahaha..


   Hukuman yg di jalan kan oleh abah aku..adalah menggunakan getah lastik cicak..yg aku pasti..hatiku turut rasa pedihnya..apabila pedih getah menyengat tgn..kaki ataupun terkena di anggota lain..hahaha..dan aku kira jika abah aku menghadiri acara tembak menembak..dialah juara..adoi..tersenyum nakal aku ketika ini..


Yang aku pelik..sampai sekarang peraturan ini tak pernah dilupuskan..dan sampai sekarang aku belum mahu berubah..kerana jauh di lubuk hati..aku masih ingin menjadi kanak2..yg manja dgn abah..mak..abg..dan ahli famili yg lain..aku tak sggup menerima perubahan yg mengubah semua ini..
 
  Leter.Air mata.Masakan.Ini pula ialah 3 perkara yg cukup sinonim dgn mak aku...beliau juga kaki shopping dan hanya ketika itulah,,.tiada erti letih dlm hidopnya..hahahhaa..nakal betol aku..Bercakap serta mengenang soal mak aku..aku terasa begitu kosong..terasa tiada tempat pergantungan..kerana setiap kali aku meninggalkannnya...terasa seribu satu rasa membebani jiwa..namun ..
     
       Apabila aku berada di rumah..aku seolah2..melupakan rasa ini..kerana..ketika ini..barulah aku sedar keegoan itu mengundang kerugian..aku jarang2 skali memohon maaf padanya..dan aku kira...pada abah ku skali kerana terdorong atas sifat keegoan..


  Saat ini...sebenarnya tanpa aku sedari telah membentuk seorg aku yg sebenarnya telah jauh meninggalkan zaman kanak2 yg cukup takut untuk ditinggalkan..Allah Swt..sebenarnya amat sayang padaku...dengan membuatkan aku sedar akan..semua ini sebelum terlambat..Subhanallah..