Popular Posts

Monday, October 11, 2010

Menghitung dosa-dosa dulu,kini dan akan datang...

  Bila aku kembali menyelak.. satu persatu helaian diari ketika zaman kanak-kanak ketika pulang beraya dulu..aku ketawa sendirian...menilai dan merenung..setiap gelaran yg pernah aku berikan kepada setiap insan yg bernama lelaki yg pernah aku sukai dulu.. hahahaha....
  
   Tetapi..setelah semakin hari..semakin meningkat dewasa..setiap insan pasti berubah..ketika dalam usia sebegini..harapan mencari dan mengejar cinta hanya lah atas satu tujuan iaitu..demi sebuah perkahwinan..impian setiap wanita ataupon aku fikirkan hanya segelintir lelaki yg benar2 memikirkan soal hidupnya...

    Bercakap mengenai jodoh..kapel or sumting like that..aku antara golongan yg kurang mengambil berat soal ini.. penah satu ketika kepala ku ini menjadi tempat sekeh mak aku..kerana..menurut mak...zaman sekarang dah xde da masa untuk mencari jodoh dgn mengharapkan ibubapa..
    
    Traila cri cinta sendiri..masalahnya..aku sendiri tidak tahu apakah yg mungkin terjadi..disebabkan sikap inilah..pelbagai masalah timbul..antaranya..hancurnya hati2 manusia yg sebenarnya..aku sendiri tidak layak berbuat begitu..

  Cuba fikir hal2 yg akan terjadi..pernah juga aku tak juga putus asa memancing perhatian ibuku..bertanyakan..adakah percintaan jarak jauh itu akan bekekalan..dan skali lagi kepala aku menjadi mangsa...hahaha..ibuku tenang berkata..

       'Walaupun dekat..tapi kalau pasangan itu thu batas2 agama..insya-Allah..akn terjaga'.. Oh tidak..aku tak sggup menghadapi nya..
 
   Apakah ini suma berpunca dari diriku?Ya Allah..sesungguhnya azabMu adalah satu2nya perkara yg mengganggu fikiran ku........dan percayalah duhai hati..

   Setiap yg hidup..pasti akan mati dan setiap yg pernah hidup itu..pasti punya destinasi dan moga2...aku tergolong dlm golongan yg punya destinasi yg benar2 pasti iaitu menghadapi detik MATI~

    

No comments:

Post a Comment