Popular Posts

Monday, October 11, 2010

...Bingkisan sekeping hati seorg anak..

Mandi.Merupakan satu2nya kenangan..memori atau aku kira,kesakitan yg benar2 membuatkan aku rindu soal itu.Soal rumah.Soal mak.Soal abah.Soal abg.Soal akak..dan aku kira soal seorg yg cukup aku suka leteri iaitu adik aku serta maybe kucing yg aku kira cukup 'bahagia' apabila melihat kelibat aku ketika di rumah.. hahahahaha~
       
  Mandi?? Mengapa aku jadikan ini sebagai tajuk atau pun perkara yg mengingat kan aku soal famili aku..hahahaha...


 'Abah! Na tak mandi lagi!...
      'Abah.. Bibi tak mandi lagi!
'Abah!..Pela tak mandi lagi!..


Ungkapan ini merupakan lafaz keramat untuk kami adik bradik mengenakan antara satu sama lain..serta aku kira..abah aku tak pernah tidak adil dlm menilai.. sapa yg melakukan kesalahan pasti akan terima balasan..


   hahaha...dan tentulah aku merupakan 'penjenayah'..yg plg disyaki.. dlm melakukan kesalahan kerna aku thu..dan sedar ..susah sungguh nak gi mandi..hahaha..


   Hukuman yg di jalan kan oleh abah aku..adalah menggunakan getah lastik cicak..yg aku pasti..hatiku turut rasa pedihnya..apabila pedih getah menyengat tgn..kaki ataupun terkena di anggota lain..hahaha..dan aku kira jika abah aku menghadiri acara tembak menembak..dialah juara..adoi..tersenyum nakal aku ketika ini..


Yang aku pelik..sampai sekarang peraturan ini tak pernah dilupuskan..dan sampai sekarang aku belum mahu berubah..kerana jauh di lubuk hati..aku masih ingin menjadi kanak2..yg manja dgn abah..mak..abg..dan ahli famili yg lain..aku tak sggup menerima perubahan yg mengubah semua ini..
 
  Leter.Air mata.Masakan.Ini pula ialah 3 perkara yg cukup sinonim dgn mak aku...beliau juga kaki shopping dan hanya ketika itulah,,.tiada erti letih dlm hidopnya..hahahhaa..nakal betol aku..Bercakap serta mengenang soal mak aku..aku terasa begitu kosong..terasa tiada tempat pergantungan..kerana setiap kali aku meninggalkannnya...terasa seribu satu rasa membebani jiwa..namun ..
     
       Apabila aku berada di rumah..aku seolah2..melupakan rasa ini..kerana..ketika ini..barulah aku sedar keegoan itu mengundang kerugian..aku jarang2 skali memohon maaf padanya..dan aku kira...pada abah ku skali kerana terdorong atas sifat keegoan..


  Saat ini...sebenarnya tanpa aku sedari telah membentuk seorg aku yg sebenarnya telah jauh meninggalkan zaman kanak2 yg cukup takut untuk ditinggalkan..Allah Swt..sebenarnya amat sayang padaku...dengan membuatkan aku sedar akan..semua ini sebelum terlambat..Subhanallah..

No comments:

Post a Comment